A festőművészet hagyományosan kézzel fogható, fizikai eszközökkel, vászonnal, ecsetekkel, festékkel dolgozik, ezáltal ténylegesen kézzel fogható eredménye van. Én is kifejezetten szeretem, mivel a fizikai anyagokkal való érintkezés, az ecsetvonások érzékelése és a festék illata részei az alkotás élményének. Az anyagok tapinthatósága és a színek fizikai megjelenése egyediséget ad minden alkotásnak.
Azonban manapság feltörekvőben van és egyre népszerűbb a digitális művészet. Ez elektronikai eszközökkel, például grafikus táblákon és rajzprogramokkal történik, a művészek különböző festőszoftverekkel alkotnak. Sokkal kisebb az eszközigénye, hiszen a festés itt egy képernyőn vagy monitoron történik, ahol a virtuális ecsetek, színek és effektek azonnal elérhetők. A színek keverése, rétegzése programozott, és a digitális technikák gyors visszavonást és javítást is lehetővé tesznek. Habár magát az eszköz árát és a rajzprogramot meg kell fizetni, mindezek mellett a digitális festészet az analóghoz képest jóval olcsóbbá és többek számára hozzáférhetővé válik. Ráadásul emellett jóval kevesebb időt kell eltölteni az anyagbeszerzéssel.
Így egészen érthető, miért terjed ilyen nagy mértékben. Azonban annak, hogy az egész alkotás egyetlen egy eszközön történik, megvan a hátulütője is. Ezt sajnos a közelmúltban tapasztalnom kellett, ugyanis egy rajzolás közben végzett szerencsétlen mozdulat során leejtettem a Samsung márkájú telefonomat, amin alkotni is szoktam. Szilánkosra tört sajnos a képernyő, így ezek után sem festésre, sem semmi másra nem tudtam használni az eszközt. Érthető módon, hogy tudjam folytatni a hobbimat, igyekeztem minél gyorsabban szervizbe vinni a telót. Sikerült is szerintem egy igen jó szervizt találnom, relatíve gyorsan. Az LCD FIX nevű szervizbe vittem el az Allee-ba. Számomra ez a hely igen könnyen megközelíthető volt tömegközlekedéssel, hiszen Újbuda központ közelében van, ahol megáll a 4-es villamos és a 4-es metró is.
Már a weboldaluk alapján nagyon megbízhatónak tűnt az LCD FIX. Az engem érintő Samsung kijelző javítás ár már az online felületükön látható volt, ezáltal nagyon átláthatónak és megbízhatónak tűntek számomra. Továbbá azt is írták a weboldalukon, hogy a szereléshez kizárólag eredeti, Samsung beszállítótól származó kijelzőt használnak. Ez megnyugtatott, hogy nem egy utángyártott darabbal pótolják a törött kijelzőt, hiszen a rajzolásnál nagyon fontos az érzékelés pontossága, hogy tényleg precízen tudjon dolgozni rajta a művész.
Emellett rendkívül gyorsan dolgoznak, a képernyőcserét akár egy óra alatt vállalják, így az ember akár helyben is megvárhatja a javítást. Továbbá nem is szükséges előzetes bejelentkezés a javításhoz, így akár sürgős esetben is gyorsan orvosolni tudják elektromos eszközeink problémáit.
Nagy félelmem volt még a javítással kapcsolatban, hogy akár elveszhetnek közben az adataim is. Rengeteg vázlat, terv, illetve szinte kész festmények és rajzok is vannak elmentve a készüléken, így nagyon fontos volt nekem, hogy megmaradjanak ezek. Szerencsére az LCD FIX szakemberei megnyugtattak, hogy nem történhet adatvesztés a javítás során.
Összességében tehát elmondható, hogy bár a digitális festészet sok előnnyel jár, mint például a gyorsaság, a hibák könnyű javítása, és a költséghatékonyság, mégis megvannak a maga kihívásai. Az eszközök sérülékenysége, mint például a telefonom kijelzőjének törése, rávilágít arra, hogy az alkotói folyamat törékeny lehet. Ugyanakkor örömmel tapasztaltam, hogy a modern technológia világában, például az LCD FIX gyors és megbízható szervizszolgáltatásának köszönhetően az ilyen problémák könnyen és hatékonyan orvosolhatók. Emellett könnyű volt náluk előre tervezni is, hiszen a Samsung kijelző javítás ár szerepelt már a weboldalukon is. Nagyon gyorsan meg is javították az eszközömet, így egyből újra bele is kezdhettem terveim és vázlataim folytatásába. Nagyon nagy könnyebbség volt, hogy nem kellett mindent egy új eszközre átvinnem és maradhattam a régi, jól megszokott mobilon. Ennek ellenére továbbra is úgy érzem, hogy a hagyományos festészet nyújtotta tapasztalás, a kézzel fogható anyagokkal való érintkezés a művészi alkotás esszenciája, és továbbra is különleges helyet foglal el az életemben.